
برند هايسنس يك برند معروف است كه با ارائه يخچالهايي با طراحي مدرن و تكنولوژيهاي پيشرفته، توانسته جايگاه خوبي در بازار پيدا كند. اما حتي بهترين برندها هم گاهي اوقات با مشكلاتي روبرو خواهند داشت.
شناخت اين مشكلات رايج و دلايل ايجاد آنها، به شما كمك ميكند تا بتوانيد با نگهداري صحيح و تعمير به موقع، طول عمر يخچال خود را افزايش دهيد. به همين علت در ادامه به بررسي مشكلات رايج يخچال هايسنس ميپردازيم.
يخچالهاي هايسنس از نظر كيفيت و عمر مفيد در وضعيت خوبي قرار دارند، با اين حال مثل هر وسيله برقي ديگري ممكن است دچار مشكل شوند. در اين بخش، برخي از رايجترين مشكلات اين يخچالها را طبق نظر و تجربه خريداران برايتان آماده كردهايم.

يكي از رايجترين مشكلات در يخچالهاي هايسنس، كاهش سرماي داخل كابين است. اين مشكل به دليل تنظيم نبودن دما، جريان نداشتن هوا در داخل يخچال، بسته نشدن كامل درب يا كثيفي كويلها رخ ميدهد.
راهحل:
ابتدا چك كنيد دماي يخچال روي حالت استاندارد (3 تا 5 درجه) باشد،
مطمئن شويد مواد غذايي بيش از حد درون آن نچيده باشيد و درب يخچال كامل بسته شود،
اگر مشكل ادامه داشت، احتمال خرابي سنسور دما يا كمپرسور وجود دارد كه در اين صورت به تعمير تخصصي نياز خواهد داشت.
يكي ديگر از مشكلات شايع يخچال هايسنس، سرد نشدن فريزر يا بيش از حد سرد كردن آن است. اگر فريزر سرماي كافي توليد نميكند، ممكن است دريچههاي جريان هوا بسته شده باشند يا موتور فن دچار اشكال شده باشد. در مقابل، سرماي بيش از حد فريزر هم نشان دهنده تنظيم نبودن ترموستات است.
راهحل:
دماي فريزر را بين -۱۸ تا -۲۰ درجه تنظيم كنيد،
مطمئن شويد درب فريزر به صورت كامل بسته ميشود،
از مواد غذايي در بسته و خشك استفاده كنيد تا رطوبت وارد نشود،
در صورت تداوم مشكل، احتمال خرابي ترموستات يا سنسور دما مطرح است كه در اين صورت بايد از يك تعميركار ماهر كمك بگيريد.
يخچالهاي هايسنس صداي زيادي توليد نميكنند؛ بنابراين، شنيده شدن صداهاي غيرمعمول در اين يخچال، از يك مشكل جدي خبر ميدهد.
اين مشكل به دلايل مختلفي مثل تراز نبودن يخچال، قرار گرفتن بيش از حد نزديك به ديوار، يا برخورد فن با يخ اتفاق ميافتد
راهحل:
يخچال را تراز كنيد،
فاصله پشت آن را با ديوار رعايت كنيد،
اگر صدا از ناحيه فريزر ميآيد، احتمال يخ زدگي فن وجود دارد كه بايد توسط يك تكنسين بررسي و برطرف شود.
نشتي آب از زير يخچال به دليل گرفتگي لوله تخليه، خرابي سيني زير يخچال يا برفك زدايي ناقص اتفاق ميافتد.

راهحل:
ابتدا سيني آب پشت دستگاه را بررسي كنيد،
سپس مسير لوله تخليه را با آب گرم يا به كمك يك سيم نازك باز كنيد،
در نهايت هم فيلتر آب را سفت كنيد،
در مواردي شايد نياز به تعويض فيلتر آب وجود داشته باشد.
برخي از مدلهاي هايسنس مجهز به يخساز اتوماتيك و آب سردكن هستند؛ در اين مدلها، هميشه امكان خرابي اين قطعات وجود دارد.
خرابي آب سردكن و يخساز اتوماتيك يخچال هايسنس ممكن است به دلايلي مثل نبود فشار كافي آب، بسته بودن شير ورودي، خرابي فيلتر آب يا رسوب گرفتگي مسير رخ دهد.
راهحل:
از باز بودن شير آب مطمئن شويد،
چك كنيد كه مخزن يخساز بيش از حد پر نشده باشد،
اگر صدا ميشنويد اما يخ توليد نميشود، به احتمال زياد موتور يخساز خراب شده باشد.
حتي با وجود سيستم نوفراست در يخچالهاي هايسنس، همچنان ممكن است يخ زدگي بيش از حد فريزر در اين محصولات ديده شود. اصليترين علت برفك زدن يخچال هايسنس، ورود هواي گرم از اطراف درب يا خرابي سيستم ديفراست (برفكزدايي) است.
راهحل:
لاستيك دور درب را بررسي كنيد تا پاره يا خراب نشده باشد،
مطمئن شويد فريزر بيش از حد پر نيست،
اگر برفك پس از چند روز دوباره ايجاد شد، ممكن است هيتر ديفراست يا برد كنترل دچار ايراد شده باشد.
كار كردن بي وقفه يخچال و خاموش نشدن آن، يكي از رايجترين مشكلات يخچال هايسنس به شمار ميرود كه به دلايلي مثل تنظيم نبودن دما، قرار گرفتن يخچال در محيط بسيار گرم، بازماندن درب يا كثيفي كويلهاي كندانسور اتفاق ميافتد.
راهحل:
يخچال را دور از وسايل گرمايشي قرار دهيد و كويلهاي پشت آن را تميز كنيد،
اگر با وجود اين موارد همچنان يخچال يكسره كار ميكند، ممكن است كمپرسور يا ترموستات آن خراب شده باشد.
بوي نامطبوع در يخچال، ناشي از وجود مواد غذايي فاسد، رطوبت زياد و نگهداري اشتباه مواد غذايي رخ ميدهد. اما گاهي اوقات هم علت اين مشكل، به خرابي سيستم گردش هواي يخچال هايسنس مربوط ميشود.
راهحل:
يخچال را خالي كنيد،
قفسهها را با محلول آب و جوششيرين بشوييد،
از بستهبندي مناسب مواد غذايي استفاده كنيد،
اگر حتي با وجود تميز كردن يخچال همچنان مشكل وجود داشت، پس شايد فيلتر بوگير يا سيستم تهويه داخلي مشكل داشته باشد.
نگهداري صحيح از يخچالهاي هايسنس باعث ميشود دستگاه با راندمان بالايي كار كرده، طول عمر قطعات آن افزايش يابد و احتمال بروز مشكلات مختلف هم كمتر شود.
با رعايت چند نكته ساده اما مهمي كه در ادامه بيان ميكنيم، ميتوانيد از تعميرات پرهزينه جلوگيري كرده و بهترين استفاده را از يخچال هايسنس خود داشته باشيد:
دماي يخچال را روي ۳ تا ۵ درجه و فريزر روي ۱۸- تا ۲۰- درجه تنظيم نماييد،
كويلها و كندانسور پشت دستگاه را حداقل هر ۶ ماه يكبار تميز كنيد،
همواره لاستيك دور درب يخچال را تميز كرده و از سالم بودن آن مطمئن شويد،
از باز و بسته كردن بيش از حد درب جلوگيري كنيد،
مواد غذايي داغ را داخل يخچال قرار ندهيد و اجازه دهيد ابتدا كمي به دماي محيط رسيده و خنك شوند،
فيلتر آب يخچال را هر ۶ ماه يكبار عوض كنيد،
يخچال را با فاصله ۱۰ سانتيمتري از ديوار قرار دهيد،
حتما يخچال را تراز كنيد تا از صدا و بسته نشدن درست درب جلوگيري شود،
به صورت مرتب داخل يخچال خود را تميز كنيد،
از محافظ ولتاژ براي جلوگيري از آسيب به برد استفاده كنيد،
از قرار دادن يخچال در مكانهاي بسيار گرم يا كنار اجاق گاز پرهيز كنيد،
حداقل سالي يكبار از يك متخصص ماهر بخواهيد يخچال شما را سرويس كند.
يخچالهاي هايسنس با وجود كيفيت خوب و امكانات مناسب، ممكن است در طول زمان با مشكلات مختلفي مواجه شوند. در اين مطلب بخشي از مشكلات رايج يخچال هايسنس را به شما معرفي كرديم. با رعايت نكات گفته شده ميتوانيد از اين مشكلات جلوگيري كنيد.
با اين حال اگر به هر دليلي علائم وجود مشكل در عملكرد دستگاه را مشاهده كرديد، بهتر است بلافاصله براي سرويس و تعمير به موقع آن، با يك تعميركار ماهر تماس بگيريد. در اين صورت ميتوانيد از ضرر و زيانهاي احتمالي جلوگيري كنيد.
ایجاد وبلاگ با امکانات و سئوی بالا
ثــبت نــامپر بازدیدترین های روز
تمامی حقوق محفوظ و مربوط به مونوبلاگ می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد