چه لوازمي را نبايد با خود داخل هواپيما ببريد؟
فرض كنيد بليط هواپيما خريديد و آماده سفر هستيد. اگر از آن دسته افرادي هستيد كه يك چمدان براي قسمت بار داريد و يك كيف يا كوله به همراه خود داخل هواپيما مي‌بريد، بهتر است از بايد و نبايد محتويات آن اطلاع داشته باشيد. هر وسيله‌اي را نمي‌توانيد در كيف همراه خود داخل هواپيما ببريد، پس اگر راهي سفر هوايي هستيد و هنوز از نبايدهاي بار خود خبر نداريد، اين مطلب را بخوانيد؛ شايد نياز باشد كه قبل از حركت تغييراتي در وسايلي كه به همراه داريد انجام دهيد.

لوازم غير مجاز در پروازهاي داخلي

قدم بعد از خريد بليط هواپيما، بستن بار سفر است. بسياري از افراد در پروازهاي داخلي، بدون توجه به قوانين مربوط به لوازم غيرمجاز در هواپيما، چمدان خود را مي‌بندند و بعد به مشكل برمي‌خورند. مثلا مجبور مي‌شوند در فرودگاه و در قسمت گيت ورودي، وسيله خود را از كيف همراه به چمداني كه به قسمت بار برده مي‌شود منتقل كنند يا از خير بردن آن بگذرند. اين اتفاق تجربه ناخوشايندي را در فرودگاه براي مسافر ايجاد مي‌كند؛ تجربه‌اي كه با رعايت چند مورد ساده مي‌تواند رخ ندهد.

در پروارهاي داخلي، به همراه داشتن فندك و هرگونه وسيله آتش‌زا، وسايل نوك تيز و برنده حتي ميل بافتني، ابزارآلات، سلاح گرم حتي نوع اسباب‌بازي و كودكانه، وسايل ورزشي و دفاع شخصي و مواد شيميايي ممنوع است.

اما اگر سيگار يا سيگار الكترونيك با مخزن كمتر از 100 ميلي‌ليتر، وسايل و غذاي كودك، داروهاي تجويزي و همچنين ابزار و وسايل كوچك مانند موچين، ناخن‌گير و قيچي با تيغه كمتر از 6 سانتي‌متر به همراه داريد، مي‌توانيد آنها را داخل هواپيما ببريد.

لوازم غير مجاز در پروازهاي خارجي

هنگام خريد بليط هواپيما خارجي دقت داشته باشيد كه قوانين مربوط به بار مسافر در اين پروازهاي كمي سختگيرانه‌تر از پروازهاي داخلي است. همچنين، ممكن است قوانين بار همراه مسافر يك ايرلاين با ايرلاين ديگر متفاوت باشد. در ادامه قوانين مربوط به بار همراه مسافر در پروازهاي خارجي را مرور مي‌كنيم.

در پروازهاي خارجي، علاوه بر مواردي كه گفته شد، اقلام ديگري نيز غيرمجاز خوانده مي‌شوند. مثلا در پروازهاي خروجي از ايران، هر مسافر حداكثر 5هزار يورو مي‌تواند به همراه داشته باشد. براي مبلغ بيشتر از اين، مسافر بايد قبل از پرواز در وب سايت گمرك، اظهارنامه گمركي خروج كالا را ارائه دهد.

همچنين، مسافران بايد دقت داشته باشند كه خروج فلزات ارزشمند مانند طلا و نقره محدوديت دارد. درمورد ظروف نقره، تا وزن حداكثر 3كيلوگرم و در درباره طلا و نقره، به صورت زيورآلات، تا .150 گرم مجاز است.

از خوراكي‌ها، زعفران تا وزن حداكثر 100 گرم و پسته تا وزن 10كيلوگرم را مي‌توانيد به همراه داشته باشيد؛ البته در صورتي كه مقصد سفر شما عراق، عربستان سعودي و سوريه نباشد. خاويار نيز تا وزن 125گرم مجاز است.

اگر بليط هواپيما خارجي داريد، توجه داشته باشيد كه بذر هرگونه گياه، گوشت و بعضي سبزيجات را نيز نمي‌توانيد در پروازهاي خارجي ببريد.

به همراه بردن حيوانات خانگي

افرادي كه مايلند در پروازهاي داخلي و خارجي، حيوان خانگي خود را به همراه ببرند بايد به نكاتي كه در ادامه ذكر شده‌اند توجه داشته باشند. در پروازهاي داخلي، حيوان خانگي را نمي‌توانيد به داخل كابين هواپيما ببريد. بايد بعد از گرفتن مجوز مربوطه از ايرلاين، آن را در باكس مخصوص قرار داده و به قسمت بار تحويل دهيد.

در بعضي پروازهاي خارجي، حيوانات خانگي كوچك مانند بعضي از سگ‌ها و گربه را مي‌توان در باكس مخصوص داخل هواپيما برد. توجه داشته باشيد كه قوانين سختگيرانه‌اي براي حمل حيوان خانگي در پروازهاي خارجي وجود دارند كه بايد از قبل از آنها آگاهي داشته باشيد، در غير اين صورت، حيوان خانگي شما حتي در قسمت بار نيز پذيرفته نخواهد شد.

قيمت بليط هواپيما براي افرادي كه حيوان خانگي به همراه دارند تغييري نخواهد كرد اما بايد هزينه‌اي جداگانه بسته به نوع ايرلاين براي حمل حيوان خانگي خود پرداخت كنند. به طور كلي، هنگام رزرو بليط هواپيما، بعضي از قوانين مربوط به حمل بار ذكر شده است، حتما قبل از رزرو، آنها را مطالعه كنيد.

به همراه داشتن سيگار و دارو در پرواز

مسافران در پروازهاي داخلي و خارجي مي‌توانند سيگار به همراه داشته باشند. ميزان مجاز حمل سيگار، يك باكس معادل 200 نخ سيگار است. در مورد دارو، بعضي از داروها و مسكن‌ها را مي‌توانيد در پروازهاي داخلي همراه داشته باشيد اما در پروازهاي خارجي اينطور نيست. در صورتي كه داروي خاصي مصرف مي‌كنيد بايد تجويز پزشك و تاييد پزشك ايرلاين را داشته باشيد تا بتوانيد با خودتان دارو حمل كنيد.

رزرو ارزانترين بليط هواپيما در فلاي تودي

حالا كه از قوانين كلي درباره حمل بار به هواپيما مطلع شديد، بهتر است با يك مرجع براي خريد بليط هواپيما ارزان نيز آشنا شويد. ارزانترين بليط هواپيما در مسيرهاي داخلي و خارجي را مي‌توانيد از فلاي تودي رزرو كنيد. مزيت خريد از فلاي تودي اين است كه اگر مايل بوديد در برنامه سفر خود تغييراتي ايجاد كنيد، يا مثلا بليط خود را كنسل كنيد، امكان استرداد آنلاين بليط هواپيما فراهم شده است.

علاوه بر اين‌ها اگر در طول فرآيند خريد يا بعد از با سوالي مواجه شديد يا نياز به راهنمايي داشتيد، تيم پشتيباني فلاي تودي به صورت 24 ساعته و در تمام ايام سال حتي روزهاي تعطيل، آماده پاسخگويي به مشتريان است. پس فرصت را از دست ندهيد و همين حالا براي رزرو بليط ارزان هواپيما از فلاي تودي اقدام كنيد.

ایجاد وبلاگ با امکانات و سئوی بالا

ثــبت نــام